Jumaat, 21 September 2012

Aku manusia biasa !!

Sehinggalah saat ni,diantara kita masih tertanya-tanya adakah apa yang berlaku pada dunia hari ini ada akibat perbuatan manusia itu sendiri.Aku sememangnya bukan seorang hakim mahkamah..menjatuhkan hukuman terhadap mereka yang bersalah,malah bukanlah seorang polis untuk menangkap mereka yang bersalah.Bukan seorang ahli politik dah  untuk membidas masalah ini,cukuplah aku seorang remaja perempuan yang mengejar kedamaian.Jika dibandingkan dengan dunia islam di luar sana..kita sendiri boleh lihat bagaimana sengsaranya hidup mereka kini berperang meskipun dalam dunia kelahiran mereka sendiri.Sedarlah kita bahawa mereka amat mengimpikan kedamaian seperti mana yang ada di negara kita.Bersyukurlah wahai sekalian umat..Aku tahu aku bukan ahli ulama untuk menyampaikan dakwah disini..cukuplah sekadar ingatan untuk kita bersama...wassallam :)

Tiada ulasan: